HAKKIMDA

FATİH TURGUT Hayatından Kısa Başlıklarla...

Matematik Öğretmeni, Öğrenci Koçu ve Yazar olan Fatih TURGUT, 1979 Alaşehir doğumludur. İlk Orta ve Lise öğrenimini Alaşehir’de tamamladı. Liseyi 1995 Yılında 2. olarak bitirdi. Pamukkale Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü’nden 1999 yılında Bölüm 1. Olarak derece ile mezun oldu. Tezli Yüksek Lisansını Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Cebir ve Sayılar Teorisi anabilim dalından 1. Olarak derece ile mezun olarak Matematik Bilim Uzmanı Unvanını aldı. Tez aşamasında “Asal Halkalarda Lie İdealler Üzerinde Türevler “ konusunda çalışmalar yaptı.2003 yılında Uluslararası Antalya Cebir Sempozyumunda Derivation adlı makalesini sundu. 2004 Yılında Ulusal Sakarya Üniversitesinde Geometri sempozyumunda Posteri Yayımlandı. Millî Eğitim Bakanlığına ilk olarak 1999 Yılında Kastamonu Ticaret Lisesine Matematik Öğretmeni olarak atandı. Daha sonra Tosya Anadolu İHL, Tosya Anadolu Lisesi, Çivril Anadolu İHL, Çivril Anadolu Lisesi ve Sarayköy Anadolu Liselerinde Matematik Öğretmenliği yaptı. 2007 Yılında milli eğitim bakanlığının fen liselerine öğretmen alımı için yaptığı yazılı fen lisesi öğretmenlik seçme sınavında matematik öğretmenleri arasında Türkiye 1.olarak Denizli Er bakır Fen Lisesine atandı.

 

MEB’ de Matematik ve Geometri Müfredat Programlarının Çalıştaylarında bulundu. 2007 yılında Denizli ilindeki MEB ve Özel eğitim kurumlarında çalışan 1500 matematik öğretmenine müfredat seminerleri verdi. 2000-2013 yılları arasında üniversite ve liselere giriş sınavları için 7 tane konu anlatımlı soru bankaları kitapları yazdı.2012-2014 Yıllarında TÜBİTAK’ın düzenlemiş olduğu Matematik Olimpiyat Kampları olan I. Kademe, II. Kademe ve III. Kademe Eğitimlerini (300 saat) başarıyla tamamladı. 2013-2016 yıllarında Er Bakır fen lisesinde olimpiyat takımları kurup ulusal olimpiyat sınavlarına öğrenciler hazırlayarak çeşitli dereceler elde etti. 2014 Yılının yazında Almanya, Fransa, Hollanda ve Brüksel ‘de Eğitim sistemini incelemek için Leonardo Da Vinci Avrupa birliği Projesi için Avrupa’da bulundu.

 

ULUSAL VE ULUSLARASI MATEMATİK YARIŞMALARINA HAZIRLIK;

Başta ulusal yarışmalar olan TÜBİTAK, Akdeniz Matematik Olimpiyatları Türkiye Matematik Yarışması(TMY), Tales Matematik Yarışması, MATBEG, olmak üzere uluslararası matematik yarışmaları olan Kanguru Matematik, Kanada WATERLOO Pascal-Cayley-Fermat Matematik Yarışmaları (CEMC),SASMO, AMC8, CARİBOU Math Contest, URFODU gibi yarışma ve sınavlara başvuruları tarafımca yapılıp katılımları sağlanır.

 

Lisans eğitimine başlamam ile birlikte öğretmenliğe dair deneyimlerim de başlamış oldu. Aslında ilk özel ders deneyimim gönüllü katıldığım projeler vasıtası ile üniversitenin üçüncü yılında başladı. Aynı yıl Denizli’de final dershanesinde stajyer öğretmen olarak etüt derslerine girmeye başladım. Ve sonrasında özel derslerim katlanarak devam etti. Şuan aktif olarak lise öğrencilerine 1999 yılından bu yana TYT, AYT ye yönelik özel matematik dersi vermekteyim. Derslerimde iki kuralı benimserim.

 

Öğrenciyi tanı.
Tamamen öğrenciye yönelik bir plan oluştururum. Her öğrenci özeldir, farklıdır, matematik de hepsi için farklı anlamlar taşır. Önce bu anlamlara odaklanır, sonra yeteneklerini anlamaya çalışır, eksiklerini fark ederim. Daha sonrasında ona uygun bir program oluşturur, yapabileceklerini fark eder, yapabilmesi için ortam hazırlarım.
Ölçme değerlendirme.
Matematik katlamalı bir derstir. En ufak bir yerdeki eksiklik büyüyerek devam eder. Bu sebeple öğrencinin yapabildikleri ve yapamadıklarını her aşamada değerlendirmeye önem veririm.

Dedim ya her öğrenci özeldir, birini diğeri ile kıyaslayamayız. Benim için önemli olan derse başladığımız ilk gün ve dersi bitirdiğimiz son gün arasında kat ettiğimiz mesafedir. Ve bunun analizini öğrencim ile birlikte yapmak inanılmaz keyif vericidir. Ben onlara kabuklarını kırmaları için yardımcı oluyorum. Amacım; birlikte emek verdiğimiz öğrencilerimizin sınav sonrasında yüzlerindeki gülümseme olabilmek.

Unutmayın ki

"HER MATEMATİKÇİ, MATEMATİK ÖĞRETMENİ DEĞİLDİR".

Aynı zamanda profesyonel Mentör olduğum için matematik dersi alan öğrencilerime ders başarılarını, dikkat ve konsantrasyon düzeylerini arttıracak, okuduğunu anlamaya katkı sunacak, özgüvenlerini arttıracak, zamanı etkili kullanmalarını sağlayacak öğrenme ortamları sunuyorum. Etkili ders çalışma teknikleri öğreterek sınav kaygısı ve heyecanını yenmelerini sağlıyorum. Ayrıca verimli çalışma programı oluşturma kariyer planlama ve ders takibi konularında destek olmaktayım.

 

Neden Özel Ders Veriyorum?

Başarıyı kişinin başladığı ve vardığı yer arasındaki fark olarak biliyorum. Ve buna inanıyorum. O yüzden her öğrencinin başarılı olacağına inanıyorum. Yaptığım çalışmalar da buna çok dikkat ederim. Öğrenciler de bireysel farklılığı sahip. Özellikle MATEMATİK öğretiminde çok fazla eksik, yanlış ve ezberci yöntemler görüyorum. Matematik öğretiminde kendime çok güveniyorum. Motivasyon, kavrama ve somut anlatımla öğrencilerin bireysel durumuna göre başarısını birlikte arttırmaya gayret ediyorum. Bu konuda da başarılı olduğumu düşünüyorum. Bunun yanında yaptığım bireysel ve grup özel derslerimin temeli öğrenciye özgüven, motivasyon, takip ve kontrolle mesafe aldırmak. Bütün bu saydıklarım özel ve özverili bir dersle mümkün.Öğretebilmek, sevdirerek öğretmek bambaşka bir meseledir. Saygı ve sevgilerimle...

 

Fatih Turgut tarafından yazılan kitaplardan örnekler


Toplam 7 kitap yazan Fatih Turgut hocamızdan örnek kitaplar sizlerle

KATILDIĞIM KURS VE SEMİNERLER

  • Matematik Öğretim Programını Tanıtma Semineri (30 saat)
  • Geometri ve Analitik Geometri Öğretim Programını Tanıtma Semineri (30 saat)
  • Matematik Teknolojileri Kullanımı Semineri (30 saat)
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kursu (30 saat)
  • Öğrenci Koçluğu ve Eğitim Danışmanlığı Kursu (100 saat)
  • Zekâ ve Akıl Oyunları Eğitmenliği Eğitimi Kursu (40 saat)
  • Mental Aritmetik(zihinsel işlem) Eğitmenliği Eğitimi Kursu (30 saat)
  • TYT-AYT Sınav ve Tercih Danışmanlığı Semineri (24 saat)
  • Rehberlik Anlayışı Kazandırma Semineri (30 saat)
  • Verimli Çalışma Teknikleri Semineri (20 saat)
  • Planlı Okul Gelişim Modeli Semineri (30 saat)
  • Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı Tanıtım Semineri (20 saat)
  • Proje Hazırlama Teknikleri Semineri (20 saat)